Recent Posts

Selasa, 24 Februari 2009

Suspek tidak puas hati kena tegur buat bising dalam kelas

KOTA BHARU: Seorang pengawas Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjong Mas dekat sini, cedera diserang 10 pelajar yang tidak berpuas hati terhadap tindakannya menegur seorang daripada mereka kerana bising dalam kelas selepas waktu persekolahan, petang kelmarin.

Serangan terhadap pelajar Tingkatan Empat, Ahmad Shafie Ihsanul Kamil, 16, berlaku kira-kira jam 3 petang, ketika dia bersama seorang rakannya berjalan pulang pada hari terakhirnya di SMK Tanjong Mas kerana diterima masuk ke Sekolah Menengah Teknik Pasir Mas, mulai semalam.

“Ketika melalui belakang Masjid Taman Uda Murni, kami disekat 10 pelajar yang menaiki dua motosikal dan lima basikal.

“Seorang daripada mereka yang juga pelajar sekelas menendang belakang menyebabkan saya tersungkur.

“Rakan saya cuba menghalang serangan itu, tetapi dilarang kumpulan pelajar itu,” katanya di sini, semalam.

Ahmad Shafie berkata, ketika dia cuba bangun, pelajar sekelasnya menumbuk dan menendangnya sehingga terjatuh, diikuti pelajar lain menendang mukanya beberapa kali.

Katanya, kumpulan itu melarikan diri meninggalkannya cedera di tangan dan lutut apabila seorang wanita datang memarahi mereka.

Bapa mangsa, Ihsanul Kamil Che Haron, 56, berkata beliau menghantar anaknya mendapatkan rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) apabila mendapati anaknya cedera dengan seluarnya terkoyak.

“Saya terkejut melihat anak bongsu daripada lima beradik itu pulang dengan seluar koyak dan pipi lebam, manakala lututnya berdarah,” katanya yang membawa Ahmad Shafie membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu.

Ihsanul Kamil terkilan dengan kejadian yang menimpa anaknya dan meminta pengurusan sekolah menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap pelajar terbabit.

“Awal Januari lalu, seorang pelajar di sekolah sama turut diserang sehingga cedera dan tidak hadir ke sekolah selama seminggu, namun kejadian itu tidak dilaporkan,” katanya.

Katanya, beliau dimaklumkan pengurusan SMK Tanjong Mas mengaturkan perjumpaan antara ibu bapa pelajar yang menyerang anaknya bersama Pejabat Pendidikan Daerah Bharu hari ini.

Sementara, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah, berkata walaupun 10 pelajar didakwa memukul mangsa dalam kejadian itu, siasatan polis mengenal pasti hanya empat pelajar terbabit dalam serangan itu.

Katanya, polis belum membuat sebarang tangkapan.

Berita Harian

0 pendapat: