Recent Posts

Jumaat, 30 Oktober 2009

Fasal 3G Sialcom Berukband, Liputan Terhangat (hangat taik ayam)

Tak tahu nak taip apa lagi fasal Berukband Sialcom ini. Dah macam-macam artikel dah keluar di Internet, tapi masih buat-buat tak tahu lagi. Kadang-kadang laju, kadang-kadang slow macam kura-kura umur 100 tahun. Nak kata dah di throttle down ( ya Sialkom, aku baca term and condition kau orang tu... ada capped 5GB) aku rasa penggunaan internet aku tak pun sampai 5GB lagi, aku ni bukanlah pendownload yang tegar, cuma kadang-kadang download freeware, mp3, youtube tu biasa la, tapi rasa-rasa tak sampai pun 5GB lagi? Itu yang engkorang kata Unlimited Berukband Konektion? Tukar le jadi Limited Broadband Connection, tulis besar-besar 5GB SAHAJA PAHAM!!!! kat iklan kau orang.

Liputan terhebat 3G Sialcom Berukband, anda dapat F ya... Anda gagal!

PM Najib kata tahun depan akses high speed broadband akan lebih baik. Kerajaan peruntukkan 11 Billion (fuyoo....) untuk MEMPERTINGKAT DAN MELAJUKAN LAGI CAPAIAN / kemudahan ini. Baiklah, mari kita tunggu dan lihat. (ye lah...kita ni rakyat marhaen je, apa boleh buat selain menaip hati dan perasaan kita ni kan).

Sumber : speedtest.net

Ya Allah..malunya aku... Dah berapa tahun Malaysia ni tubuhkan MSC (Multimedia Super Corridor) kununnya Silicon Valley of the East... (Cheh..tak yah berangan la kalo kelajuan internet ranking ke 89 dunia (Ya Allah...malu malu malu..MSC?) Erm... negara Andorra tu kat mana ye? :).

Celcom, Celcom.... Komuniti internet Malaysia ni dah sebati dah menukar namamu ke Sialkom. Jangan nanti betul-betul sial pula. Masin mulut diaorang ni.

0 pendapat: